انتخابات کمیته ملی المپیک| ثبت نام خسروی‌وفا، میراسماعیلی و علی‌نژاد برای ریاست/ شرط جالب رئیس کمیته پارالمپیک برای انصراف

10:39 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۴۴۳۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
در نخستین روز از شروع ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات کمیته ملی المپیک امروز (چهارشنبه 5 مرداد ماه) تعدادی از مدعیان و متقاضیان ثبت نام کردند.

خبرگزاری میزان - در نخستین روز از شروع ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات کمیته ملی المپیک امروز (چهارشنبه 5 مرداد ماه) محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون، آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو، مهدی علی‌نژاد، معاون سابق ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و غلامرضا شعبانی‌بهار، رییس فدراسیون تیروکمان برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک ثبت نام کردند.

هادی ساعی در فرم ثبت نام، داوطلبی خود را برای پست ریاست و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اعلام کرد و گفت: به رسم ادب و احترام قبل از هر چیزی از صالحی امیری برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک اجازه گرفتم و امیدوارم شاهد انتخابات خوبی باشیم.

محمدرضا پوریا که کاندیدای پست‌ هیات اجرایی شده است نیز عنوان کرد: من برای ثبت‌نام مشکلی ندارم و هنوز ابلاغ ریاست دارم. باسابقه‌ترین رئیس فدراسیون هستم. ۱۲ سال رئیس فدراسیون و ۷ سال دبیر بودم از مدیران باسابقه و به عنوان پیر فدراسیون‌ها هستم.

آرش میراسماعیلی آمادگی خود را برای پست‌های ریاست و هیات اجرایی اعلام کرد و افزود: با افتخار ثبت‌نام کردم چون اعتقاد من این بوده این پست‌ها مختص افراد ورزشی است. با خسته نباشید به دوستانی که خدمت کردند یک بار که دولت اعتماد کرده وزیر ورزشی باشد دوستان اجازه دهند این جایگاه هم مختص کسانی باشد که خاک ورزش را خورده‌اند. این دوستان بپذیرند و خوشحالم رقابت درون مجمعی ورزشی خواهد بود. *دولت هم فشاری برای گزینه خاص در انتخابات نداشت، دوستان اجازه دهند کمیته مثل وزارت به دست ورزشی‌ها بیفتد. کمیته جایگاه رفیعی در دنیا دارد و کارهای بزرگی می‌توان انجام داد. در راس آن دیپلماسی ورزش است و شاید کارهایی که در این مدت انجام نشده باعث شده ما قهرمانان رنج ببریم. کمیته برای کار سیاسی نیست بلکه کار ورزشی برای فدراسیون‌هاست.

*برنامه بلندمدت لازم است تا جایگاه خود را ارتقا دهیم. مدال‌های به دست آمده توسط قهرمانان هیچ وقت با برنامه ویژه نبوده که اگر بود با کمبود خوابگاه مواجه نمی‌شدیم. ما هنوز برای کمپ تیم‌های ملی خوابگاه نداریم و امیدوارم توجه ویژه به ورزشکاران و فدراسیون‌ها شود.

محمود خسروی‌وفا که برای پست ریاست ثبت نام کرده و برای دومین بار در این انتخابات حاضر شده است، گفت: در سه دوره قبل انصراف دادم. در این دوره هم اگر صالحی‌امیری وارد انتخابات شود، (به نفع او) انصراف خواهم داد، اما اگر او نیاید، احتمالا می‌مانم و رقابت می‌کنم.

مهدی علی‌نژاد با اعلام کاندیداتوری خود تصریح کرد: سال‌هاست در حوزه ورزش مسئولیت داشتم، ۲۶ سال سابقه مدیریتی دارم و آخرین آن معاونت قهرمانی وزارت ورزش بود که تجربه خوبی داشتم. ۱۳ سال رئیس فدراسیون ووشو بودم. در حوزه بین‌الملل تجربه دارم و نایب‌رئیس فدراسیون آسیا هستم که همین باعث شد برای ریاست کمیته نامزد شوم.

*کمیته وزارت خارجه ایران است و نیاز به کسانی دارد که دیپلماسی ورزش را بدانند، روابط بین‌الملل را بشناسند و به خاطر حمایت از ورزش قهرمانی باید کسانی مسئولیت را برعهده بگیرند که سرد و گرم این موضوع را چشیده باشند. جمع بندی من این بود که برای ریاست کاندیدا شوم. امیدوارم اعضای مجمع به من اقبال نشان دهند.

*هر انتخاباتی فرآیندی دارد و بخشی از آن معرفی خبرگان ورزشی بود. ریاست کمیته نفرات را پیشنهاد می‌کند و هیات اجرایی تایید می‌کنند. این فرآیند طی شده و عزیران ترجیح دادند نفراتی از خودشان انتخاب کنند، نمی‌توان به کسی خرده گرفت چون در مسئولیت آنها بود نفرات را انتخاب کنند هر چند جای خالی بزرگانی مانند پولادگر، کیومرث هاشمی و اصغر رحیمی خالی خواهد بود چون آنها سرمایه ورزش هستند.

*این موضوع جدید نیست و قبل از انقلاب هم اتفاق افتاده اما شدت و ضعف داشته است. در ایران هم تعداد مهاجران زیاد نبود اما چون ورزشکاران نخبگانی هستند که دیده می‌شوند و گروه مرجع هستند تاثیر اجتماعی و سیاسی هم دارد. قوانینی در خصوص استخدام، تحصیل و سربازی هست که خوب اجرا نمی‌شود. باید صندوقی تشکیل شود تا نخبگان ورزشی بورسیه شوند می‌توان با دستگاه‌های اجرایی مثل صمت و نفت همکاری کرد تا آتیه آنها تامین شود. در فوتبال و والیبال کمتر این مهاجرت را می بینید چون لیگ پر پول در آنها هست.

*سابقه من نشان داده گرایش سیاسی نداشتم، در دوران مختلف مسئولیت داشتم با ۴ دولت کار کردم، قطعا حمایت دولت مهم و تاثیرگذار بوده چون برای آنها ورزش مهم است و بارها بر جایگاه ورزش تاکید کرده است. بنابراین هیچ مشکلی نخواهد بود و هدف من خدمت به ورزش است اگر نمی‌توانستم تامین مالی کنم قدم جلو نمی‌گذاشتم.

*حاشیه خاصی برای من ایجاد نشده است. آدم ناشناخته ای در مجمع نیستم و امیدوارم رای اعتماد بگیرم در این صورت ثبت‌نام نمی‌کردم.

*آن زمانی که مسئولیت داشتم صحبت کردم؛ آذر ۹۸ مسئولیت گرفتم و مارک ویلموتس آبان رفته بود. رفتن و آمدن او در زمان من نبود اما بارها در محافل پاسخگو بودم. معاون وقت وزارت می‌تواند توضیح دهد، الان که مسئولیت ندارم اما بعد از صدور رای ویلموتس، وزارت تشکیل تیم حقوقی داد که من عضو کوچکی بودم. جلسات متعددی در ریاست جمهوری تشکیل شد شاید ۱۵ جلسه. قوی‌ترین تیم حقوقی تشکیل شد و دفاعیات خوبی صورت گرفت.

*کارشناسان خبره از طرف ما در دادگاه حضور داشتند که در دوپینگ روسیه هم فعالیت کرده بودند. یا در پرونده بلاتر مسئولیت داشتند. وکیل پرونده هم مسئول دپارتمان حقوقی بارسلون بود. وثوق احمدی از ایران مسئولیت را برعهده داشت که زحمات زیادی کشید. امیدوارم خسارت کمتری در رای ویلموتس صادر شود.

غلامرضا شعبانی‌بهار برای پست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نامزد شد. وی گفت: مانند همه همکارانم انگیزه من این است به ظرفیت‌های کشور در ورزش و المپیک اضافه کنیم. تجربیاتی که دارم چه در حوزه ورزش همگانی وزارت ورزش داشتم چه در این ۴ سال که رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان بودم می‌توانم به ورزش در هیات اجرایی کمک کنم.ما می‌توانیم یک برنامه ۶-۷ ساله برای المپیک ۲۰۲۸ داشته باشیم و مشارکت برنامه‌ریزان و اندیشمندان ورزش را بگیریم که برای این کار نیازمند حمایت مالی هست. گاهی با این مشکل مواجه بودیم که گفتمان خوبی با مجلس نداشتیم، باتجربه و تعاملی که با این قوه داریم می‌توانیم به فرآیند قهرمانی کمک کنیم.

*کدام فدراسیون بیمه و حقوق دارد؟ هر کسی در چارچوب خودش باید انتظار داشته باشد. جایگاه ورزشکار رفیع است اما باید در همان اندازه و چارچوب خورش صحبت کند هر چیزی فراتر باشد مطلوب کسی نیست. برخی درخواست‌ها خارج از این چارچوب است. با تعاملی که با ورزشکاران داریم این مشکل حل می‌شود. آنها فکر می‌کردند ما یک نفر را برای بازی‌های کشورهای اسلامی حذف کرده‌ایم اما ستاد برگزاری این تغییرات را داده است.

*از بین معترضان کسانی که نیامدند یک نفر در بخش مردان و ۲ نفر در بخش زنان افراد دیگری را برای بازی‌های قونیه جایگزین کردیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *